منتدى طلبة كلية الهندسه بأسوان
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالتسجيلأحدث الصوردخول

ومن الحب ما قتل !

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار

Upload Photos :  ومن الحب ما قتل ! Upload
 ومن الحب ما قتل ! 30u3a1djpgcopy
أهم مواضيعى :

ومن الحب ما قتل ! Empty
مُساهمةموضوع: ومن الحب ما قتل !    ومن الحب ما قتل ! I_icon_minitimeالإثنين 27 ديسمبر - 18:07

السلام عليكم
ومن الحب ما قتل !

بحبك أحبك هحبك أحبك هحبك بحبك هحبك بحبك أحبك !

كل يوم أقولها تلات مرات قبل الأكل وبعدة ومفيش فايدة ! لا دوا نافع ولا كلام جايب نتيجة وفى الآخر برضو

بحبك!

قلت مرة لواحد أنا بحب الكلية قالى وده من إيه ولا مؤاخذة ؟؟

قولتلوا مش عارف بس ساعات كدة أصحى من النوم فرحان ومبسوط وأحس إنى بحبها خالص وأول ما أحس إنى

الحب وصل لدرجة معينة أروح مكمل نوم!

الحب الطبيعى دايما بيكون شعور بنحسه مبيتاكلش خالص آخره يتحس واللى بيولد الشعور ده يا أما حاجة جواك

يا شىء فى الطرف التانى يا حب بيتولد بعملية قيصرية وحبى للكلية أتولد على إيدين عسكرى أمن

مركزى مليان مشاعر وأحاسيس فياضة وبشعر ودقن زى البنى آدمين العاديين بالظبط.

لذلك تلقانى كل ما أقول فى نفسى بحبك يا كليتى أحس إن حد هيمسكنى لذلك ببلع الكلمة عشان محدش يمسكها عليا

ويعتبروها دليل إدانة!

آخر مرة الكلمة وقفت فى زورى وقالولى لازم تعمل عملية من غير بنج نشيلك الحب ده ليطور لعشق ولا حاجة تبقى

مصيبة فأول ما روحت للدكتور وشافنى وقبل ما أتكلم قالى شكلك بتحب الكلية قولتله عرفت إزاى قالى باين على

خدودك وارمة من الحب بس متقلقش ياما ورد علينا شباب زيك وبنلحقهم من غير تدخل جراحى !

وشاورلى وقالى يمينك فى الطرقة هتلاقى حمام خد مكانك جمب زمايلك اللى عندهم نفس حالتك وحاول ترجع اللى

فى بطنك كله وخللى بالك لو الحب منزلش هبعت عم دنقل يحضرلك حقنة شرجية تدوب الحب اللى جواك !!

خفت بصراحة من دنقل ونفذت الكلام ورجعتله فقالى قول حاحا وشم بقى قالى تمام قوى الريحة بتاعتة راحت

خالص منك وأنت كده خفيت خد حقنة المصل علشان الحب ده موسمى ميلفش ويجيلك تانى !

طبعا الشيطان مش بيسيب حد فى حالة وكده كده مفيش وظايف وفاضلنا كل شوية يقولى خدت إية يا منيل من

الكلية دى؟ فبصراحة بتكسف أقولة خدت إيه ووشى بيحمر بس لما بملك قواى العصبية والنفسية بقوله خدت

سكشن فى ميعادة وده أسمى شىء خدته وأعلى درجات الحب !

وسألو جحا عن سر حبة لكليتة قالهم أصلى دول تلاته وشبكوا اللى كان من فوق عمارة وتحتة شوية كهربا

وأخيرا كان مدنى !!

وده شعور سخيييييف إنك متحبش لازم تحب والعين تعشق كل سخيييف !

إتحدونى زمايلى وقالولى متقدرش تروح الكلية وتقف فوق أى مبنى وتقول بحبك يا كليتى تلات مرات برضو

قلتلهم لأ أقدر طبعا "أبسليوتلى"وفعلا روحت ووقفت وإتلمت العباد وقعدت أزعق وأقول بحبك يا كليتى فالناس

إنبهروا بيا ونصهم قال ده مجنون ولا إيه والنص التانى إنقسم لنصين الشق الأول قالوا الظاهر اللقاء مذاع على

الهواء مباشرة والنص التانى قالوا معلش متاخدوش عليه ده مشروع فوينديشن وكتر خيروا برضو معذور

لما يوصل لدرجة إنه يحب الكلية !

السادة المسؤلين الله يعمر بيتهم أول ما عرفونى وسمعوا كلامى قالولى كلامك جميل يا حتة بكرة تجيبة

معاك فى ريبورت !!

يقطع الريبورتات على سنين الريبورتات على النيلة السودة اللى عايشينها بس طبعا ميقطعش حبى للكلية !

وكتبت فى الريبورت طافح يا كليتى غدايا ولوعتى عشايا ورحت سلمتة قالولى مش ممكن أنت أكيد ناقلة يا مفونسة !

ده مش كلامك ومش اللى جواك يا مدحت !!

يا أخوانا والله أنا مش منهم صدقونى !

لأ كداب دنت منهم ومن البلد نفسها كمان !

طيب خلاص يا ناس لا شفت فيكى هنا ولا شفت فيكى ترف كل اللى فيكى قرف !!

وبين العقل والجنون شعرة ساعة تروح وساعة تيجى بدال ما أخيل نفسى وأتعب غيرى ممكن أحلقها الشعرة دى

يا فندم وأرتاح وأفتح الأتنين على بعض وأعملهم صالة كبيرة أحط فيها التلفزيون لكن ده ميمنعش إنى بحب الكلية !

حبك بيجرى فى دمى زى إبليس بالظبط بيجرى فى ابن آدم مجرى الدم ده حتى إبليس بينصحنى ويقولى يا ابنى أعقل

ده إسمها برضو كليتك برضو ورضعتك وأنت كبير أقوله لأ يا عم أنا بشرب كابتشينو !

وإلا الحب أعيى من يداوية وإن كان ستين فى المية من جسمنا حب فالأربعين فى المية الباقية شيتات وحضور

وإنصراف وبدل طبيعة عمل !

وحب إيه اللى أنت جاى تقول عليه أنت تعرف قبله معنى الحب إيه ؟؟!!

خلاص مدام وصلت لكدة وللتجريح والطعن أنا قررت أتجوز الكلية وده التطور الطبيعى للمشاعر الفياضة بتاعتى

أينعم أنا خطبتها من ست سنين أيام ما كانت هبلة وعبيطة وبريالة بس دلوقتى خلاص كبرت وبقت ما شاء الله بتنام

وتصحى فى البلكونة بس الشاى بتشربة فى الأوضة إحقاقا للحق وكل السنين دى قدرت أكون فيهم معظم أركان

الزواج وهى ولد ومؤنث سالم وكلمتين ملهومش أى لزمة ونجفة فيها لمبة واحدة هتلاقى أحسن من كده فين ؟!

طيب هيا تعرف إنى بحبها ؟؟

أنا لازم أروحلها لحد عندها وأقولها فى ودنها إنى مشتاقلها ومفيش أميرة بعدها وقلبى حلف لها ما فى

حد بيحبه زيها !

لست وحدك حبيبها !!!!!!!!

ليه بس التشاؤم ده أنت بتحبها يبقى أكيد هتاخد جزائك المحتوم وتفوز بيها ولك فى قيس وليلى العبرة الحسنة !

مستحيل اللى قالوه عنك بوبة أصلى الكلية أسمها بوبة فى البطاقة أينعم ملهاش يافطة تدل عليها بس زيها زى مصر

إسمها هبة فى البطاقة علشان هيا مصر هبة النيل وشيماء البحر واللى قالوه عنها لا يتحكى ولا يتقال دى ماشية مع

شوية عيال ما أهو ده زمن العيال لو كانت مشيت مع نص راجل مكنتش هزعل بس ليه مع شوية عيال !!

أنا اللى زرعتك دهب بحبى تسيبينى وتمشى مع العيال !!

ما إن كان ده تقل ودلع ما كفاية دلعك باخ !

كل اللى قالولك بحبك دول نفاق !

ده حتى أنا لما قولتلك بحبك كان نفاق !

خلينا أحسن أصدقاء ولا بلاش أصدقاء خلينا أعداء ولا أقولك بلاش أعداء إنسينى وهحاول أنساكى أو أنا مش

هنساكى هحاول أتناساكى وزى ما فى يوم إتعلمت منك يعنى إيه غزل وحب برضو عرفت منك يعنى إيه تعب وهم

يمكن أفتكرك بعدين وتيجى على بالى مرة فى أى سنة من السنين بس متخافيش مش أنا اللى ظلمتك ولا أقدر أظلمك

هفتكرلك كلمة حلوة أو نظرة رقيقة أو ضحكة جميلة مش هحاول أفتكر غير كده لأنى مش هكون فاضى لأى حاجة

غير لحبيبتى الجديدة !

كل سنة وأنت طيبة يا بوبة !

ودايما

هحبك بحبك أحبك أحبك هحبك بحبك بحبك أحبك هحبك !

Wink

والله الموفق
https://asv-univ.editboard.com/index.htm
MISS_R
مشرفة قسم شخصيات هامه والأدب والشعر
مشرفة قسم شخصيات هامه والأدب والشعر
MISS_R

الأوسمه :  ومن الحب ما قتل ! Empty
 ومن الحب ما قتل ! Sy5frb

ومن الحب ما قتل ! Empty
مُساهمةموضوع: رد: ومن الحب ما قتل !    ومن الحب ما قتل ! I_icon_minitimeالثلاثاء 28 ديسمبر - 1:26

ومن الحب ما قتل ! 379625
وهو ده تأثير ايه بالظبط !!
اكييييد تأثير الفوينديشن كويس انك قولتلي علشان ابقي اعمل حسابي السنة اللي جاية ان شاء الله

انا أول ما قريت العنوان قولت يمكن كاتب مقالة عن الحب لكن حب الكلية !!!
دي آخر حاجة كنت اتصورها منك

يمكن صح اول ما دخلنا الكلية كنا بنحبها وفاكرين ان الحياة جميلة وبمبي
ومن المفترض ان الحب الطبيعي بيتزايد مع مرور السنين دي المعادلة الطبيعية
لكن حب الكلية حب غير طبيعي بيتناقص مع مرور السنين حتي يتلاشي أو يكاد ينعدم
في آخر سنة ليك في الكلية نتيجة طبعاً لانك عرفت الكلية علي حقيقتها وشفت فيها المرار والذل
والحياة بقيت سوداااا بعد ما كانت بمبي
اقتباس :
لا شفت فيكى هنا ولا شفت فيكى ترف كل اللى فيكى قرف !!

اقتباس :
يقطع الريبورتات على سنين الريبورتات على النيلة السودة اللى عايشينها بس طبعا ميقطعش حبى للكلية !
ربنا يسمع منك انا كرهت حاجة اسمها ريبورتات ونفسي يلغوها

في الآخر انا لوكنت بحب الكلية فعلاً فأنا بحبها علشان ذكرياتي مع زملائي والمواقف اللي بتجمعنا مش اكتر من كدة
لأن هم اللي مهونين عليا في الكلية دي ولو عليا أنا نفسي أتخرج منها انهاردة قبل بكرة ،،،

عن جد سلمت الايادي بشمهندس هاني
وخلاص هانت فاضلك زلطة وتتطلع برة
http://www.engaswan.com/index.htm
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار

ومن الحب ما قتل ! 30u3a1djpgcopy
أهم مواضيعى :

ومن الحب ما قتل ! Empty
مُساهمةموضوع: رد: ومن الحب ما قتل !    ومن الحب ما قتل ! I_icon_minitimeالجمعة 31 ديسمبر - 4:07

MISS_R كتب:
 ومن الحب ما قتل ! 379625
وهو ده تأثير ايه بالظبط !!
اكييييد تأثير الفوينديشن كويس انك قولتلي علشان ابقي اعمل حسابي السنة اللي جاية ان شاء الله

انا أول ما قريت العنوان قولت يمكن كاتب مقالة عن الحب لكن حب الكلية !!!
دي آخر حاجة كنت اتصورها منك

يمكن صح اول ما دخلنا الكلية كنا بنحبها وفاكرين ان الحياة جميلة وبمبي
ومن المفترض ان الحب الطبيعي بيتزايد مع مرور السنين دي المعادلة الطبيعية
لكن حب الكلية حب غير طبيعي بيتناقص مع مرور السنين حتي يتلاشي أو يكاد ينعدم
في آخر سنة ليك في الكلية نتيجة طبعاً لانك عرفت الكلية علي حقيقتها وشفت فيها المرار والذل
والحياة بقيت سوداااا بعد ما كانت بمبي
اقتباس :
لا شفت فيكى هنا ولا شفت فيكى ترف كل اللى فيكى قرف !!

اقتباس :
ربنا يسمع منك انا كرهت حاجة اسمها ريبورتات ونفسي يلغوها

في الآخر انا لوكنت بحب الكلية فعلاً فأنا بحبها علشان ذكرياتي مع زملائي والمواقف اللي بتجمعنا مش اكتر من كدة
لأن هم اللي مهونين عليا في الكلية دي ولو عليا أنا نفسي أتخرج منها انهاردة قبل بكرة ،،،

عن جد سلمت الايادي بشمهندس هاني
وخلاص هانت فاضلك زلطة وتتطلع برة

جزاكى الله كل خير يا بشمهندسة رانيا على الرد وتقريبا وبالفعل بحب الكلية وهذا ليس بمستغرب

فأنا دعمت المقال بأكبر قدر ممكن من علامات التعجب حتى يظهر حبى العميق للكلية !!!!!

شكرا ليكى وأتمنى فعلا أن تكون آخر زلطة ومتبقاش طوبة وينتهى الأمر على خير وإلى غير رجعة.

وأتمنى لكى وللجميع التوفيق.

والله الموفق
https://asv-univ.editboard.com/index.htm

ومن الحب ما قتل !
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» الوان من الحب (انيس منصور )فارس الحب وفيلسوف العشق
» الحب نظرهـ ام عشرهـ .. الحب بالامس واليوم ..؟؟
» هل الحب الثانى يمحو الحب الاول ؟
» حمق الحب : ديك الجن الحب وجريمة الشرف
» هاذا هو الحب في نظري .فما الحب في نظرك